Annonsørinnhold


PowerOffice Go løfter oss og våre kunder

Publisert: 7. februar 2018 10:19. Sist oppdatert: 3. juli 2018 12:07

Del på sosiale medier:

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Print Friendly, PDF & Email

Å ha sanntidsoppdatert bankkonto i systemet gir en form for visshet som er rimelig ubetalelig, sier Roger Sørensen administrerende direktør i Åkerblå.

Annonser

 Altid full kontroll 

Roger Sørensen er administrerende direktør i selskapet Åkerblå og er ofte på reisefot. Med Power Office Go har han likevel full kontroll på økonomen i selskapet.

– Takket være Regnskapsfokus er vi oppdaterte på vår økonomi til enhver tid. Regnskapsfokus er svært gode på rådgivning og prognoseverktøy, noe som gjør at vi kan se inn i glasskula og ta gode beslutninger for framtida. I så henseende er det å ha ett innovativt, nytt oppegående og Skybasert regnskapssystem som Power Office GO gull verd for oss.

–  Det å inneha mange roller i en rekke frittstående selskaper kan være til dels komplekst.  Ikke minst det å sette seg inn i det enkelte selskaps faktiske situasjon, holde seg oppdatert og ha full oversikt, har tidligere vist seg både kronglete og tidkrevende. Og da hjelper det jo ikke akkurat å ha et regnskapssystem som i beste fall gir deg historiske tall en måned på etterskudd. Etter omleggingen til PowerOffice Go har min hverdag derfor blitt langt enklere. Systemet er mer eller mindre selvforklarende og jeg finner alltid det jeg måtte lete etter, sier Sørensen.

Her kan du få en rask innføring i hvordan PowerOffice Go fungerer

Kontroll og fleksibilitet

En av de tingene Sørensen setter aller mest pris på er presisjonen, fleksibiliteten og kontrollen et Skybasert regnskap gir. En så enkel ting som å se en sanntidsoppdatert bankkonto i systemet gir ifølge Sørensen en form for visshet som er rimelig ubetalelig. Enkelheten i å registrere reiseregninger og bilag med mobilen, laste dem direkte opp til det korrekte selskapets respektive regnskap, er også høyt skattet. Det er imidlertid det faktum at han får langt «mer» ut av regnskapene han trekker fram som det store løftet.

– Å ha tall foran meg som jeg vet gjenspeiler virkeligheten i øyeblikket i et ytterst intuitivt grensesnitt er svært verdifullt. Noe som igjen åpner for at jeg på en helt annen måte kan bruke regnskapene som et aktivt og praktisk styringsverktøy i hverdagen. Også det å kunne lage ypperlige, visuelle rapporter, er en funksjonalitet jeg bruker mye. Den store forskjellen er nok allikevel at vi på en helt annen måte får utnyttet den dype kompetansen og ekspertisen vårt regnskapsbyrå totalt sett besitter, sier Sørensen.

Direkte kommunikasjon

I denne sammenhengen nevner Sørensen spesielt arbeidsflyten. PowerOffice Go åpner blant annet for at han kan kommunisere med regnskapsbyrået direkte, inne i systemet. Noe som gjør at all nødvendig kommunikasjon glir mye lettere.

– Våre samtaler med Regnskapsfokus blir svært konkrete og presise. Det er aldri tvil om hvilket av våre mange selskap det er snakk om. Det er også minimalt med rom for eventuelle misforståelser rundt hvilke poster og tall det er snakk om. Dette har ført til at vi i dag har en langt dypere samtale med bakgrunn i regnskapene og får utnyttet deres spisskompetanse med det resultat at samarbeidet blir tettere. Du kan godt si at de har gått fra å være en bokførende ekstern ressurs til å bli en betrodd partner som gir råd i et strategisk perspektiv. Man skulle kanskje tro at graden av automatisering og forenkling av våre regnskapsoppgaver overgangen til PowerOffice Go har åpnet for, ville føre til at vi kjøpte færre timer av regnskapsbyrået. Det er imidlertid ikke tilfellet. Tvert i mot bruker vi de minst like mye og får langt mer ut av de timene vi faktisk kjøper, sier Sørensen.

Kontroll gir overskudd

Daglig ledere i Regnskapsfokus, Inger Lise Mellemsæther og Kristin Kvernberg er på sin side også glad for at de som regnskapsbyrå får utnyttet sine medarbeideres kompetanse på en langt bedre måte. I en stadig hardere konkurranse er det nettopp denne kompetansen, kombinert med verktøyenes brukervennlighet, som på sikt vil gjøre at kampen om kundene vinnes.

– Det vi først og fremst er opptatt av er den totale kundeopplevelsen. I denne sammenhengen bidrar PowerOffice Gos intuitive grensesnitt – ett grensesnitt som etter vårt skjønn er det beste på markedet – til at tidligere tiders åk rundt forfallent, påkrevd og lovpålagt regnskapsarbeid, heller blir en elevert og lystbetont opplevelse. En opplevelse som beriker forståelsen for egen drift.  Og vi kan heller bruke vår tid på aktiv rådgivning tilpasset de faktiske tallene. I tillegg til å holde på våre nåværende kunder, tror vi dette vil føre til at vi tiltrekker oss attraktive, kvalifiserte og dyktige medarbeidere. Medarbeidere som igjen vil heve kvaliteten på vårt produkt og forhåpentligvis sørge for at vi tiltrekker oss nye spennende kunder, avslutter Inger Lise Mellemsæther og Kristin Kvernberg.

Les også